Par
stratēģisko neatkarību,
jeb
kas mums atņem neatkarību
un
kas patiesībā slēpjas aiz šī vārda?
Valdošā elite «iemācījusi» cilvēkiem domāt, ka
valsts funkcionē atbilstoši kādiem demokratijas, diktātūras vai anarchijas
modeļiem.
Cilvēkiem kopš bērnības iestāsta, kāds ir demokratijas, kāds diktātūras un
kādi ir citi valsts iekārtu modeļi. Jau bērnā rada stereotipus kā ir un kā
jābūt. Cilvēks spiests pakļauties šiem viedokļiem, lai kollektīvs viņu
neuzskatu par «balto zvirbuli»; arī karjera prasa zināmas uzvedības un viedokļa
normas – polītkorektumu. No «iemācītā» cilvēki zina, ka ir kādas trīs vai
četras varas un, ka, tās izmantojot, var mainīt savu dzīvi un sadzīvi, var
mainīt labklājību. Un viņi mēģina rīkoties tā, bet patiesībā izrādās, ka, lai
būtu turīgs, ir jābūt nelietim, lai gūtu īslaicīgu laimes ilūziju, ir jābūt
egoistam – jārespektē tikai savas intereses, lai būtu brīvs ir jāatņem brīvība
citiem.
Kad cilvēks cenšas dzīvot pēc šī maldīgā pasaules skatījuma, izrādās, ka
nevar un nevar panākt un sasniegt to, ko vēlas, jo mūžīgi kaut kas nav labi un
vienmēr kāds sīkums trūkst. Bet kas nav labi? Kas trūkst? Kāpēc mežonīgas cilts
pārstāvis ir laimīgāks par moderno cilvēku? Kāpēc modernajam cilvēkam ir
depresija, bet mežonim – nav. Kāpēc mežonis kļūst nelaimīgs, kad to «civīlizē».
Galvenais, kas nav un kā trūkst, ir tas, ka
iestāstītie modeļi ir nepatiesi un mūsu galvās ielikti ar kādu nolūku. Ar
nolūku mūs pakļaut, izmantot un neļaut mums kļūt par patiesi patstāvīgiem,
neatkarīgiem, rīcībspējīgiem un varošiem, tā apdraudot valdošo eliti. Mežonis
varbūt neizprot patieso lietu būtību, bet viņš vismaz nav pieņēmis nepareizu
pasaules skatījumu.
Kāda tad ir patiesība? Kas un kā nosaka, kā
dzīvosim, no kuŗu gribas un vēlmēm tas ir atkarīgs? Vai tā nav kārtējā
sazvērestības teōrija? Mums taču ir iestāstīts, ka ir labie – tie, kas rūpējas
par mums, un sliktie – tie, kas visu kritizē un izplata sazvērestības teōrijas.
Tās ir tikai maldīgas teōrijas, jo dzīvē patiesībā notiek citādi.
Vai mūsu
dzīvi patiešām nosaka lēmējvara, izpildvara, tiesu vara un preses vara? Vai nav
tā, ka šīs varas ir tikai instrumenti, ar kuŗiem mūs notur kādos ietvaros?
Instrumenti, ar kuŗiem mūs savalda un virza. Šīs varas ir atpazīstamas un
taustāmas. Tās atrodas konkrētās vietās, konkrētās mājās, un uz to kabinetu
durvīm ir konkrēti uzraksti. Visas šīs varas virza un kontrolē kāda sistēma,
kuŗai nav konkrētas darba vietas, nav konkrēta vadītāja un darba kabinetu. Šīs
patiesās varas vadītāji un plānotāji ir izkaisīti pa visām minētajām varām un
daļa atrodas starp mums, tādēļ arī mēs esam šīs varas līdzdalībnieki. Izklausās
šizofrēniski, it kā personas dalīšanās. Mēs vienlaikus esam gan šīs varas
nesēji, gan tās darbības upuŗi. Šai apstāklī nav nekā neparasta, tas ir tikai
neparasti mūsu domāšanai, bet mēs ar šādu domāšanu nepiedzimām, mūs par tādiem
padarīja.
Patiesībā tā vara, kuŗa nosaka minēto varu rīcību,
ir skaidrojama kā ideju vara, sabiedrībā valdošo uzskatu vara. Kā visu varu
diriģents un rēgulētājs. Pie šāda nosaukuma arī paliksim – varu diriģents. Bet
tad rodas nākamais loģiskais jautājums,
kuŗš tad šim diriģentam raksta notis? Kas rada partitūras? Ko ar to
palīdzību šis radītājs vēlas panākt. Te nonākam pie galvenās atziņas. Nav
prātīgi atdalīt laicīgo no garīgā. Un šī nošu rakstītāja būtību nevar
izskaidrot tikai ar laicīgo. Tas ir daudz dziļāk, un mērķi ir ļoti tālejoši.
Viss, kas nav no Dieva, ir no velna. Un atkal jautājums, kāpēc Dievs neraksta
notis un neieceļ savu diriģentu? Tāpēc, ka Dievs mums ir devis dzīvību un
vēlas, lai mēs būtu brīvi savā izvēlē un dzīvotu patstāvīgi. Lai mēs
patstāvīgas dzīves rezultātā gūtu imūnitāti pret ļauno. Cilvēks no dzīvnieka
atšķiŗas ar to, ka spēj celties augstāk un krist zemāk. Dzīvnieks ne. Mēs esam
cilvēki!
Valstī pastāvošie likumi nerodas ne no kā. Likumi ir mūsu uzskatu un vēlmju
rezultāts. Mūsu rīcības rezultāts. Sekas tam, ko uzskatām par pareizu un ko par
nepareizu, vēlamu un nevēlamu. Rezultāts tam, ko uzskatām par pieļaujamu un ko
ne. Var, protams, likties, ka cilvēki ievēlē sev deputātus, šie deputāti pieņem
vēlētājiem vēlamos likumus, izpildvara šos likumus pilda un tiesu vara uzrauga
to izpildi. Bet patiesība ir citāda. Patiesībā deputāts dara to, ko viņam liek saimnieks,
deputāta kanditāts vēlētājam saka to, ko vēlētājs vēlas dzirdēt. Deputāta
saimnieks savukārt nedara neko tādu ko tam neļautu viņa kreditors. Kas ir mūsu
oligarchu kreditori?
Patiesībā plašsaziņas līdzekļi ievirza un nosaka mūsu domāšanu. Tie mums
iemāca, kas ir labi un kas slikti. Bet varas diriģents diriģē pēc notīm, kuŗas
varam līdzībā nosaukt par gaiteni. Pa kreisi viena siena un pa labi otra. Starp
šīm divām sienām mēs varam brīvi darboties. Plašsaziņas līdzekļi mums ierāda,
kur viena siena sākas, otra beidzas, izpildvara nodrošina šo sienu būvēšanu,
tiesu vara uzrauga, lai mēs no tām neizlauztos un plašsaziņas līdzekļi apdzied,
cik labi un pareizi ir dzīvot starp šīm divām sienām. Toties mums ir ļauts tās
pārkrāsot, špaktelēt, pieslieties sienai pa labi vai pa kreisi, vai atrasties
pa vidu un nebalstīt nevienu.
Kas tad ir tā neredzamā vara, kuŗa spēj vairāk
nekā tā, kuŗu esam raduši saukt par varu un ko kuŗas gaidām kādu palīdzību, bet
palīdzību liedz patiesā vara? Kas ir tā vara, kuŗu neredzam, bet kuŗas darbības
augļus izbaudām? Daļa no šīs neredzamās varas esam mēs paši, tikai mums ir
iemācīts to neapzināties un deleģēt savu varas daļu citiem. Līdzīgi, kā, kad
divi muļķi kaujas, iegūst trešais – gudrais. Nosacīti šo neredzamo varu var sadalīt
vairākās, stingrā hierarchijā sadalītās un pareizā pakļautībā sakārtotās. Tā ir
vara, kuŗai nav konkrētas mītnes, konkrētu uzvārdu un kabinetu, kā arī amatu un
nosaukumu. Tas ir līdzīgi, kā iet pa slidenu ceļu vai vadīt kuģi jūrā. Ja mēs
nezinām, ka ceļš var būt bedrains, un nezinām, ka jūrā ir zemūdens straumes,
tad ejot kritīsim bedrē un kuģi zemūdens straumes novirzīs citur, nekā mēs
vēlamies. Līdzīgi ir arī ar valsts pārvaldi. Ja esam apņēmušies veikt kādas maiņas
valsts dzīvē, uzlabot tautas labklājību u.c., bet nesaprotam, no kā tas ir
atkarīgs, tad rezultāts būs krišana bedrē vai uzduršanās kādam sēklim.
Nosacīti šīs varas var sadalīt sešās daļās.
Pirmais un
svarīgākais šīs neredzamās varas instruments ir pasaules uztvere un pasaules
skatījums. Šim instrumentam ir lēna iedarbība un to cilvēkam grūti pamanīt, jo
ietekme ir pamanāma tikai cilvēka dzīves nogalē. Cilvēkam tiek radīts
priekšstats par lietām un viņu pašu, un to viņš daļēji nodos saviem pēcnācējiem
Šie radītie priekšstati arī ietekmēs un lielā mērā noteiks tālāko cilvēku
dzīvi. Ja būs radīts priekšstats, ka latvietis ir mūžīgi cietis un citām varām
vergojis, bijis kašķīgs, skaudīgs, ļauns pret tautiešiem, tad tāds viņš būs arī
turpmāk. Un nav svarīgi, ka tas neatbilst patiesībai, ja cilvēki būs pieņēmuši,
ka tā ir bijis, tad līdz ar to viņi būs izvēlējušies nākotnē tādi būt.
Otrs ietekmēšanas
līdzeklis ir vēsture. Ne tik pati vēstures gaita, cik tas, kas un kā tiek
iestāstīts cilvēkiem. Tas, kuŗš raksta vēstures grāmatas, patiesībā arī valda
pār cilvēkiem, nevis tas, kuŗam ir grezns kabinets un svarīgs uzraksts uz
durvīm.
Tas ir viens no cēloņiem, kāpēc katra vara pārraksta vēsturi atbilstoši
savām vēlmēm. Mainot tautas un valsts vēsturi, tā maina tautas nākotni. Līdzīgi
kā fantastikas filmās jāatgriežas pagātnē, lai mainītu nākotni, tādēļ vēstures
apguve ir ļoti svarīga. Un ja šī vēsture mums par sevi veido nevēlamu
priekšstatu, tad labāk ir to noklusēt, kā arī bija padomju laikos. Bet tie, kas
mācījās un iemācījās, ka mēs tādi mazi mežonēni vien esam bijuši, un labi, ka
mums bija lielais brālis, kuŗš par mums rūpējās un mums palīdzēja, glāba, tie
arī šobrīd nevēlas dzīvot patstāvīgi un ar nostaļģiju atceras labos padomju
laikus, kad bija darbs un maize. Kur un kā patiesībā radās maize, lētā apkure
un bezmaksas veselības aprūpe un cik lietderīgs bija darbs, par to nevajadzēja
domāt un rūpēties. Tieši tas, kuŗš raksta un ievieš vēstures grāmatas, nosaka
tautas un valsts nākotni, jo viņš rada cilvēku pasaules uztveri. Iedomāsimies,
kas notiktu, ja mums atņemtu Lāčplēsi un visu, kas ar to saistīts, ja Andrejs
Pumpurs nebūtu izdomājis šo eposu. Šis eposs ir kļuvis par karogu, zem kuŗa
latviešiem pulcēties. Latvieši zem tā pulcējās bermontiādes laikā, latviešu
leģionā un uz barikādēm. Nākotne izriet no tādas mūsu pagātnes, kādu mēs to iedomājamies.
Trešais ierocis – mazāk
ietekmīgs, bet ātras iedarbības – ir ideoloģiskais. Šis ierocis sastāv no
ideoloģijas, kuŗu veido plašsaziņas līdzekļi un reliģijas. Šeit ietilpst visi
plašsaziņas līdzekļi. Aplūkosim kā piemēru TV. TV atspoguļot to, kas notiek,
nosaka, kas notiks. Piemēram, TV pārraida reklāmu par jaunizgudrotu sadzīves techniku,
kuŗu tās ražotājs vēlas ieviest mūsu dzīvē. TV pārraida dažādas ekspertu prognōzes,
un izrādās ka tieši tā arī notiek. Ja TV raida signālus, ka, piemēram, akciju
cenas kritīsies, tad cilvēki steidz tās pārdot, un akciju cenas tiešām krītas.
Televīzija u.c. plašsaziņas līdzekļi veido un
nosaka mūsu dzīvesveidu. Caur to rada mums pasaules uztveri, vēstures izpratni
un ideoloģiju. Caur to mums iemāca, kas ir labs un kas slikts. Uz brīdi
iedomāsimies sabiedrību, kuŗā nav noziedzības, nav slepkavību, nav zagšanas
u.c. netikumu, izvirtības. Parādiet viņiem TV filmas, kuŗās ir šīs lietas, un
tās parādīsies arī skatītāju dzīvē. Citiem vārdiem, viss, ko vērojam TV, ar laiku
kļūst par mūsu dzīves daļu, nevis otrādi. TV un citi plašsaziņas līdzekļi veido
mūsu uzvedības stereotipus. Stereotipi ir mūsu instinktīva rīcība katrā
konkrētā gadījumā. Piemēram, ja mums jautā, cik ir divi reiz divi, atbildam
četri. Mēs taču nerēķinām, cik ir, mums jau ir gatava atbilde – stereotips. Un
līdzīgi rīkojamies citās jomās. Dzirdot vārdu Hitlers, mēs zinām, ka tas ir
slikti. Bet ja mums pajautā, kas tur slikts, atbildam, to taču visi zina, tas
taču visur ir rakstīts. Ja uzstājīgāks jautātājs grib izsmeļošāku un precīzāku
atbildi, izrādās, ka nespējam teikto pamatot. Un tā ir ļoti daudzās lietās. Tās
ir mūsu ideoloģiskās apstrādāšanas sekas. Tas ir trešais instruments.
Ceturtais valdīšanas
un ietekmes instruments ir nauda. Daudzās valstīs pastāv sava nauda, bet šeit
runa ir par valdošo naudu kādā valstī, reģionā vai visā pasaulē. Vēl nav tik
seni tie laiki, kad automašīnu, nekustamā īpašuma u.c. lietu cenu Latvijā
apzīmēja un mērīja ASV dolāros, tad kādu brīdi latos un tagad jau eiro. Tas,
kuŗam pieder konkrētas naudas drukāšanas iekārta un kuŗam ir tiesības to drukāt,
arī valda tais territorijās, kur šī nauda ir vērtību kritērijs. Jo no tās
daudzuma ir atkarīgs, cik par to var iegādāties patiesas vērtības. Patiesās
vērtības ir tās, bez kuŗām cilvēka dzīve nav iespējama. Nauda pati par sevi nav
vērtība. Tas ir tikai krāsains papīrītis, pret kuŗu var samainīt kādu vērtību.
Un nauda ir vērta tikai tik un tikai tik ilgi, kamēr kāds pret to ir gatavs
mainīt citu ēdamu, kustamu vai nekustamu mantu. Un šai naudai nav noteikti
jābūt uz papīra, tā var būt elektroniskā veidā. Tas naudas drukātājam ir vēl
lētāk un vienkāršāk izgatavojams. Viņš vienkārši datorā ieraksta kādu summu un
pret to paņem mežu, zemi, rūpnīcu – valsti.
Mums ir jāpadomā, cik maksā, piemēram, Latvija.
Tas ir, cik būtu jāiztērē naudas, lai Latvijā varētu rīkoties, kā tās īpašnieks
vēlas rīkoties ar savu īpašumu. To, kas un kā būs valstī (Latvijā) lemj 100
deputātu. Kādus likumus viņi pieņems, tādi arī pārējiem būs jāpilda. Ko un kam
darīt viņi atļaus, to tas arī drīkstēs darīt. Ko kādam tie aizliegs, par tā
darīšanu to darītāju liks cietumā vai citādi represēs. Bet demokratijā likumus
pieņem ar balsu vairākumu, tas mūsu gadījumā ir 50+1. Tātad kādam, ja ir
vēlēšanās kļūt par saimnieku Latvijā, ir jāuzpērk 51 deputāts. Cik tas varētu
maksāt? Katram pa miljonam? Domājams, ka mazāk. Un lūk, samaksā un saimnieko.
Bet ja vēl iemanies šo naudu izņemt no šīs pašas valsts budžeta, kas,
izmantojot šeit aprakstīto, nav neiespējami, tad iegūsti valsti par velti un
vēl pelni. Tiešām, demokratija ir naudas vara. Un protams, demokratiski ir viss
tas, kas ir izdevīgs ASV vai Eiropas Savienībai. Nav svarīgi, cik un kas no tā
cieš.
Nauda nav tikai maksāšanas līdzeklis, tas ir
ceturtais valdīšanas instruments! Ja mēs pieļaujam, ka kāds cits, kāda cita
valsts vai to savienība drukā naudu un mēs par to papīru vai skaitli datorā
atdodam savas bagātības, tad tā ir ļoti liela līdzība ar tiem iezemiešiem, kuŗiem
pret stikla krellītēm iemainīja viņu ciltsbrāļus un citas vērtības. Tā ir
patiesa šo tautu paverdzināšana un laupīšana. Un nav starpības, vai to darīja
jauno zemju atklājēji vai kolōniju pievienotāji imperijām, vai to šodien dara demokratijas
un cilvēktiesību ieviesēji. Piemēram, Krievija par vienu kg 100 dolāru ievestām
(investētām) naudaszīmēm atdod 10
kg īsta zelta vai citu vērtību ekvivalentā. Un protams, ja naudas daudzums būtu reāli
atkarīgs no preču daudzuma, tad pasauli ik pēc laika nepiemeklētu ekonomiskās
krizes, kas būtībā ir šos aprakstītos instrumentus izmantojošiem, izmantojot
aplaupāmo nezināšanu un izmisumu, papildu iespēja palielināt savu ietekmi un
bagātības. Ja nebūtu inflāciju un deflāciju, tad preču un naudas salīdzinošās
attiecības būtu stabilas un nemainīgas. Tās visiem būtu zināmas, un nebūtu
nekādas tirgus šūpošanās.
Tātad nauda ir ceturtais pārvaldes un pakļaušanas
instruments. Ne velti Rotšilds teica: ļaujiet man pārvaldīt un rīkoties ar
valsts naudu, un man vienalga, kas šai valstī pieņem likumus.
Un nu par mazāk efektīvās ietekmes ieročiem. Tie
ir materiālie ieroči, tādi, kuŗus var redzēt ar neapbruņotu aci un pat
pataustīt. Tie ir visprimitīvākie un visātrākās iedarbības ieroči – genocīda
ieroči. Tātad – acīmredzamā un pat taustāmā ļoti ātras iedarbības daļa.
Piektais pēc nozīmes pakļaušanas
un arī izkaušanas ierocis ir alkohols, tabaka un citas narkotikas un
izvirtības. Pēc nozīmes un iedarbības tas ir piektais dilstošā secībā, bet
diezgan ātrdarbīgs. No alkohola, tabakas un citām narkotiskām vielām atkarīgs
cilvēks vairs nav spējīgs sevi aizstāvēt. Pat domāt par to viņš nav spējīgs.
Par kārtējo devu viņš atdos visu kas viņam vēl palicis. Nodzērusies tauta atdod
citiem savus resursus par alkoholu, narkotikām un tabaku. Lūk, tādēļ vara tikai
imitē cīņu ar šīm parādībām, taču patiesībā, maskējoties aiz cēliem mērķiem –
cilvēktiesībām, tās veicina. Izvirtušas tautas skaits sarūk, kļūst
mazskaitlīgs, un mazietekmīgs. Tā sāk pastiprināti slimot un mirt. Cik gan
viegli pārņemt izvirtušas un nodzērušās tautas resursus, un valdīt pār tādu! Tā
noticis ar daudzām varenām imperijām.
Un sestais, visprimitīvākais,
visneefektīvākais, bet visvieglāk lietojamais ir militārais ierocis. To parasti
izmanto tie, kam nav diži liela saprašana un kas nespēj un neprot izmantot
pirmos piecus, kam mazas prāta spējas. Tie, kas patiesi saprot šeit aprakstītos
ieročus, to lietošanu un ietekmi, reti izmato šo pēdējo – militāro spēku, jo
tas ir vismazāk efektīvs, kaut arī vieglāk izpildāms. Valsti iekaŗot nav grūti,
it sevišķi, ja ir militārais pārspēks, bet ar to vēl ir par maz. Vajag šo
valsti arī pārvaldīt un gūt ekonomiskus labumus, un to ar tankiem izdarīt
nevar. Tāpēc šobrīd Latvijai vismazāk ir jāuztraucas par militāru pakļaušanu.
Tā jau ir iekaŗota ar pieciem minētajiem ieročiem, un sesto izmantos, tikai tad,
ja šie pieci vairs nedarbosies
Biedrība «Latvietis»