Latvieši nekad nav bijuši vāja tauta. Jau senos laikos
varens pilskalnu tīkls ir aizsargājis seno latviešu – kuršu, zemgaļu, latgaļu
un sēļu zemju robežas. Tikai ar zemisku viltību, nodevību un militāru pārsvaru
svešiniekiem izdevās iespiesties mūsu zemē. Un tad nāca septiņi atkarības
gadsimti, kad latvieši vairs nebija pilntiesīgi saimnieki savā zemē. Bet arī
par vergiem latviešu tautu pilnībā tā arī nevienam neizdevās padarīt. Vācieši,
poļi, zviedri un krievi – visi viņi gribēja uz mūžīgiem laikiem būt kungi mūsu
zemē. Neizdevās! Kaŗš, bads un mēris, draudot ar iznīcību, daudzas reizes šajos
atkarības gadsimtos pārstaigāja mūsu zemi. Bet latviešu tauta izdzīvoja! Un tad
atnāca 1918. gada 18. novembris – Latvijas Republikas proklamēšanas diena. Pēc
septiņiem grūtiem atkarības gadsimtiem latviešu tauta cēlās cīņai, lai atgūtu
savu neatkarību, savu zemi un valsti. Un uzvarēja šajā cīņā! Cik vēl ir tādu
tautu pasaulē, kas pēc septiņiem pakļautības gadsimtiem ir spējušas saglabāt
savu nacionālo identitāti un ilgas pēc brīvības tādā mērā, lai spētu
apvienoties kopējā cīņā par savu nacionālo valsti un uzvarēt?
Nē, latvieši nav vergu tauta un nekad tāda nav bijusi! Un
tie, kas mēģina mums iestāstīt pretējo, bezkaunīgi melo. Mēs varam lepoties ar
saviem senčiem. Mēs varam lepoties ar Latvijas brīvības cīnītājiem. Jo tajā
tālajā 1918. gadā polītiskais stāvoklis kaŗa izpostītajā Latvijas teritorijā
nedeva nekādas cerības šeit nodibināt neatkarīgu valsti. Labi, ka mūsu tautas
vadoņi toreiz nepiederēja pie tiem ļaudīm, kas šodien sevi lepni mēdz dēvēt par
reālpolītiķiem. Tad viņi droši vien sēdētu, kasītu pakaušus un domātu, kam
izdevīgāk turpmāk padoties kalpībā – vāciešiem vai sarkanajai Krievijai. Labi,
ka latviešu tauta toreiz bija pietiekoši apņēmīga un drosmīga, lai šo brīvās,
nacionālās valsts ideju ar ieročiem rokās aizsargātu kaujas laukos pret milzīgo
ienaidnieka pārspēku. Neviens no viņiem neņēma vērā, ko par to teiks lielvaras
Rietumos un Austrumos. Neviens tad
nedomāja, vai Eiropā kāds sapratīs un atbalstīs šo cīņu. Viņi uzdrošinājās un
izdarīja….
Tādēļ 18. Novembris ir lieli svētki visiem latviešiem un
Latvijas patriotiem. Mēs izkaŗam savus nacionālos karogus, jo tā ir MŪSU valsts
dzimšanas diena. Mēs godinām latviešu tautas varonību un izjūtam lepnumu par
savu piederību šai stiprajai, sīkstajai drošsirdīgo cīnītāju un zemes arāju
tautai.
Bet tiem latviski runājošajiem kosmopolītiem, kas sevi
uzskata par pasaules pilsoņiem, 18. Novembris nav svētki. Tas viņu uztverē ir
tikai kādas vienas pasaules valsts proklamēšanas datums kalendārā. Vienas starp
daudzām. Un nebūt ne tās lielākās. Viņuprāt tādas Latvijas valsts nodibināšanu
var uzskatīt pat par kļūdu, jo tas tikai vairo sašķeltību un savrupību viņu
apziņā mītošajā globālās pasaules ideālā. Arī par nacionālo identitāti viņi
runā kā par tumsonīgu pagātnes aizspriedumu, jo neizjūt piederību savai tautai.
Viņi domā, ka atsakoties no patriotisma pret savu zemi, valsti un tautu, varēs
kļūt par visas cilvēces un pasaules patriotiem. Ja šādā virzienā šie ļaudis
turpinās «paplašināt savu apziņu», tad drīz vien parādīsies tādi globālisti,
kas uzskatīs sevi par Piena Ceļa vai pasaules Visuma pilsoņiem. Viņi jūsmos par
bezgalīgajiem visuma plašumiem un milzīgajām iespējām, ko ietver sevī Visuma
izplatījumā peldošās neskaitāmās sauļu sistēmas, bet dzimtās planētas Zemes
liktenis viņiem būs vienaldzīgs. Tikpat vienaldzīgs kā savas tautas un Tēvzemes
liktenis ir mūsdienu globālistiem.
Kādēļ mūsu prātos tik neatlaidīgi cenšas iedēstīt
kosmopolītisma un globālisma idejas? Kādēļ agrāk «skolotāji no austrumiem» mums
tik ļoti centās iestāstīt to, cik labi ir dzīvot «lielajā brāļu saimē» un «iet
pāri robežām paceltu galvu», bet tagad to pašu cenšas darīt «skolotāji no
Rietumiem»? Vai tiešām tas notiek izglītošanas nolūkā? Nez kādēļ tad nevienu
visā plašajā pasaulē neuztrauc mūsu zināšanas matematikā, fizikā, ķīmijā,
astronomijā? Kāda gan kuŗam būtu darīšana, vai mēs sevi uzskatām par latviešiem
un Latvijas patriotiem, vai pasaules pilsoņiem, kam tēvzeme ir visa plašā zemeslode?
Kāda cilvēkiem no malas būtu atšķirība, vai mēs mīlam savu Latviju, vai lielā
cilvēkmīlestībā mīlam visu pasauli? Lai jau tie latvieši dzied savas dziesmas,
svin savus svētkus un lepojas ar savu sarkanbaltsarkano karogu, folkloru,
Brīvības pieminekli… Nevienu taču tas netraucē.
Un tiešām, nevienu arī neinteresētu mūsu uzskati par
nacionālo piederību un jūtas pret Tēvzemi, ja vien mīlestībai nebūtu vēl viena
īpašība, vēl viens tās izpausmes veids.
Mēs rūpējamies par tiem, kuŗus mīlam. Mēs uztraucamies par
tiem, kuŗus mīlam. Un dažkārt mēs pat esam gatavi atdot savu dzīvību par tiem,
kuŗus mīlam. Ja mēs mīlēsim savu valsti, mēs uztrauksimies par tās likteni un
rūpēsimies par labklājību, drošību un tiesiskumu mūsu valstī. Mēs centīsimies
izrādīt pretestību katram, kuŗš apdraudēs mūsu valsts un tautas pastāvēšanu. Un
mēs ar visiem iespējamiem līdzekļiem pretosimies tiem, kuŗi ar varu vai viltu centīsies paverdzināt
mūsu tautu un izlaupīt mūsu valsts resursus. Tāpat, kā to darīja Latvijas
brīvības cīnītāji. Tāpat, kā to darīja viņu un mūsu senči, aizstāvot savas
likumīgās tiesības.
Valsts
un tautas vienotība ir bijis milzīgs šķērslis svešo zemju iekaŗotājiem visos
laikos. Tas, ka, mīlot savu tautu un valsti, mēs uztraucamies un rūpējamies par
tās likteni, var izjaukt viņu viltīgi sastādītos plānus. Lūk, īstais cēlonis
mūsu pastiprinātajā «izglītošanā» kosmopolītisma un globālisma ideju virzienā.
Lūk, īstais cēlonis, kādēļ viņi mums cenšas nolaupīt mūsu mīlestību pret
Latviju.
Jānis Miezītis