Atmodas sākumā vairākkārt nopietni pārlasīju
Marksa «Komunistiskās partijas manifestu». Centos izprast,
kāpēc pagājušā gadsimta vidū tāda lieta tika radīta. Secināju:
mērķ-punktu izsaka teikumi:
«Mums, komunistiem, pārmet, ka mēs gribot iznīcināt
tautību, tēvzemi. Proletariātam nav tēvzemes, tādēļ tam nevar atņemt
to, kā tam nav. Tādēļ proletariātam atliek pārņemt varu un konstituēties
kā (jaunai) nācijai.»
Tādēļ mērķis – radīt jaunu nāciju, likvidējot
pasaulē esošās. Viss pārējais, kas manifestā – sociālās problēmas
un to risinājumi, deklarācijas –, izskata pēc, pievilināšanai.
Esmu pārliecināts – ne jau Markss to izgudroja, to viņam kādā krodziņā
pasvieda priekšā no kāda slepena, jau izsenis strādājoša mērķtiecīga
centra kā izraudzītam spēcīgam subjektam. Juridiski, protams, to
vairs nevar pierādīt, taču var loģiski izsecināt, tāpat kā var secināt,
kādas tautības cilvēki pārstāv šo centru.
Uz ko balstās mans secinājums? Uz vēsturiskām
sakarībām.
Romas impērija 66.–70. gadā pieveica jūdus, nopostīja
Jeruzālemi un tautu varmācīgi izdzina no tēvzemes. Tā žīdi izkaisījās
pasaulē, tomēr saglabājot savu pārliecību un ticību. Varbūt pamatā
bija šī pārākuma apziņa un augstprātība, varbūt iedzimtais veikalnieciskums,
taču starp citām tautām viņi ar laiku raisīja neiecietību pret sevi.
Ja palasām kaut V. Skota «Aivenho» vai R. Hegarda «Daiļā
Margareta», tad redzam, ar kādu piepūli žīdiem citu tautu vidū
nācies turēties pie dzīvības. Dabīgi, ka šādā situācijā gadu simteņos
radās centri, kas pamazām nostiprinājās. Sak: jūs mūs tā, bet mēs jūs
visus – šitentā». Tad nu 19. gadsimta vidū radās komūnisms kā nāciju
iznīcinātājs. Protams, ka vienlaikus tika izmantoti arī citi ceļi,
tostarp lielkapitāla veikalceļš, kāds veiksmīgi darbojas arī šobrīd.
Tas tāpat kā komunisms ved tautas uz vienādību, tātad nāciju saplūšanu,
līdz ar to izzušanu.
Šo centru darbību, manuprāt, var izjaukt tikai
nacionālisms, kas veido atšķirīgas nacionālas valstis. Tās viņu plānus
paralizē. Esmu pārliecināts – pasaulē nacionālisms ir nepieciešams
kā garants, bez kā cilvēcei jāiet bojā. Lai cilvēks dzīvotu, jābūt dzīvespriekam,
un tam nepieciešama pasaules daudzveidība. To var dot tikai nacionālisms.
Katrai nācijai sava valsts, katra valsts citādāka.
Uz šīm atšķirībām mums jāceļ sava Latvijas valsts.
Tās pamatā jābūt tam, kas raksturīgs tikai un vienīgi mūsu zemei un
tautai, ko radījusi mūsu vēsture, nevis tam, ko Anglijā veidojuši
angļu lordi. Lielkapitāla veikalnieciskumam dabīgais pretspēks būtu
sociālais līdzsvars, kas bez varas palīdzības nav panākams, jo bagātais
vienmēr būs spēcīgāks par nabago, kaut tādēļ, ka labāk paēdis. Tādēļ,
ja runājam par partijām, kādām būtu jāvalda, loģiskais nosaukums būtu
– nacionālsociālisti. Šo nosaukumu savulaik sabojāja Hitlers, uzstājoties
kā šāda nosaukuma partijas vadonis.
Nekas nav panākams bez cīņas. Ja mēs, latvieši,
šo centru ieprogrammētā parlamentārismā veidotu savu nacionālu
valsti, mums tas neizdotos. Lai šādā ceļā varētu sākt veidot valsti,
jāgūst balsu vairākums vēlēšanās. Taču tās notiek neloģiski, daudz
ko izšķir haotiski domājošu cilvēku masa, kas būtībā nesaprot, kas
tās vēlēšanas tādas ir.
Lai nesaprašana pastāvētu, gādā prese, televīzija
utt., kas ar visādām maskarādēm, ko veikalnieki sauc par demokratiju,
jauc cilvēkiem galvu. Un visu vada tie paši centri. Pret mums, iespējamiem
dumpiniekiem, tiek lietota nabadzība. Nabagais nedarbosies pats,
viņš klausīs pavēli, balsos par to, par ko viņam liks balsot caur laikrakstiem,
TV utt. Vienīgais ir – dot citu pavēli, citādā veidā, bet pavēli.
Kārlis Sīmansons