To viņi nu ir paveikuši pēc zinātniskiem
priekšrakstiem kā pēc notīm! Lai Jūs nezinātu, ko ar jums izdarīja,
šīs zinātniskās notis tika ieslēgtas tā sauktajos speciālajos
fondos.
Ar to vēlos teikt, ka tā saukto padomju tautu internacionalizācija
tika veikta tieši tā, kā par etnoģenēzi un relikta etnosiem rakstīja
pazīstamais tā laika disidentisko dzejnieku Gumiļeva un Ahmatovas
dēls, gan ģeogrāfijas zinātņu, gan vēstures zinātņu doktors Ļevs Gumiļevs,
par ko pats 25 gadus sabija kaut kur tālajā ziemeļu taigas gulagā
(sk. L. Gumiļevs. «Etnogenez v landšaftah», kas rakstīta
uz bērza tāss), kā par dinamiskā garīgā un fiziskā līdzsvara nosacījumiem
tautu pastāvēšanā rakstīja bijušais PSRS Bioloģijas institūta direktors
Nikolajs Reimers, dzejnieka Vecā Reimera mazmazdēls, kas pēc tam tika
padzīts no darba kā neuzticama persona (sk. N. Reimers «Azbuka
prirodi»).
Tagad, kad būtu jānotiek Latvijas un latviešu tautas
atdzimšanai, šīm grāmatām vajadzētu kļūt par katra valsts darbinieka
un politiķa rokasgrāmatu. Taču tā vien šķiet, ka arī viņi nostājušies
uz propadomiska ceļa, kas ved uz nekurieni, vada latviešu tautu,
kas ir nenoliedzams kādreizējās baltu civilizācijas nepārprotams
relikts, pretī iznīcībai, līdz kurai ir palikuši pāris soļi.
Vai to jūs gribējāt, kad stāvējāt uz barikādēm, kad
gājāt balsot par Saeimu, ievēlot tagadējās vadošās koalīcijas partiju
kandidātus? Vienīgi materiāli nenodrošinātās nacionālās partijas
vēl stāv par savas tautas pašsaglabāšanos. Tā taču ir katras tautas
pamattiesība, augstāka par indivīda cilvēktiesībām! Kā gan var runāt
par civilizētām attiecībām, par savu valsti, likumdošanas un pārvaldes
orgāniem, ja tie nestāv sardzē par savas tautas pašsaglabāšanos? Tik
tiešām, ieskatieties civilizācijas definīcijā: «Civilizācija ir tāds kopums, kas
spēj iegūt informāciju par sevi un vidi, lai sevi uzturētu, un informāciju
par sevi un vidi, lai pašsaglabātos.» Tātad civilizācijas pamatu
pamats ir pašsaglabāšanās, kas realizējama tikai noteiktā, aizsargātā
teritorijā, ko sauc par areālu. Tikai un vienīgi tam katra tauta veido
valsti. Tāpēc ir jāpastāv atklātībai. Patiesai zinātniskajai un citai
informācijai ir jābūt atklātai, pieejamai katram pilsonim. Ja tas
tā nav, tad mums ir darīšana ar fikciju, veiklu mahināciju pašmērķu
gūšanai, par kādas mums labi zināmas impērijas ideoloģiskajam piedēklim
jeb labākajā gadījumā impērijas lieko cilvēku kopumam, kas uzkundzējies
pamattautai un ar viltīgiem paņēmieniem un demagoģiju apstulbina
prātus.
Kā rakstīja Ļ. Gumiļevs, impērijām sabrūkot, vienmēr
paliek liekie cilvēki – bijušie disidenti, dezertieri, vadoņi,
ideologi, salašņas, zagļi, laupītāji, ielas meitas, blēži, laimes
meklētāji un pārējie, kas nu ir lieli un kam dzimtene un tēvija ir
tur, kur tiem ir labi. Nu tie meklē siltākās vietas, iespēju turpināt
parazītēšanu uz tautas dzīvās miesas, lai dzīvotu bez grūtībām, mēģinātu
atjaunot bijušo vai arī meklētu jaunu paliekamu vietu, kur savas
saknes dzīt. Tā tas bija ar ahajaviem, kas kādreiz bija Senās Ēģiptes
algotņi un Zeva vadībā kļuva par flibusteriem, kas iznīcināja hetus,
pelasgus un umbru ciltis; tā tas bija ar nomadu lopkopjiem, kas iznīcināja
āriešu un sindu zemkopju kopienas Āzijā;
līdz ar kādreiz ļoti attīstītajām nomadu lopkopju
huņņu ciltīm, kurus Ķīnas impērija padzina no dzimtajām vietām;
ar šumēriem, ko no dzimtenes izdzina no jauna radušās
Āzijas vidienes impērijas un kuri izraisīja tā saukto somugru cilšu
migrāciju uz baltu cilšu apdzīvotajiem novadiem;
ar frankiem, teitoņiem, alemaniem un sakšiem, kas kādreiz
kalpoja Romas impērijas leģionos un pēc Romas impērijas sabrukuma
radīja jaunas impērijas – Svēto Romas (vācu) un franku impēriju;
ar bijušajiem Romas un Bizantijas impēriju militāro
vergu skavīnu dzimtām, kas pēc sava prāta radīja Polijas un Krievijas
impērijas, ar lauksaimniecības vergu sklavēnu un darba vergu sklavju
dzimtām, ko latīņi sauca par Gentes sclovorum un kuras iejuka,
izšķīda citās tautas. Citādi tas nekad nebūs arī mūsdienu bijušo militāro
vergu radīto impēriju sabrukšanas gadījumā.
Un kas tad notiek pēc tam ? Pēc tam bijušā pamatetnosa
vides – agrāk saudzēto mežu, iekopto tīrumu, celtņu, pieminekļu –
drupās saaug nātres un nezāles, kurās paslēpes spēlē laupītāju un
iekarotāju, kā arī vēl neiznīcinātā pamata etnosa pārpalikuma
mazbērni, lai tad, kad būs pieauguši, sāktu veidot jaunu tautu, kam nebūs
ne senču valodas, ne paražu, ne tikumu. Taču vienīgi pēc 1800 – 2000
gadiem šī teritorija atdzims un tajā no paliekām būs radusies jauna
tauta, kas par savas pirmtautas kultūru, valodu, tikumiem negribēs
ne dzirdēt, nīdīs katru seno, patstāvīgo tautu, jo viņiem vairs nebūs
ne tēvzemes mīlestības, ne vēlmes dzīvot tajā, kā tas bija senčiem.
Iepriekšējās kvalitātes vienmēr un visur 2–3% robežās bija zaudējušas
gan vielisko, gan enerģētisko, gan informatīvo dinamisko līdzsvaru
pāris gados zem vardarbības un svešinieku skaitliskā pārsvara spiediena.
Etnosa vieliskā, enerģētiskā un informatīvā dinamiskā
līdzsvara nojukšana notiek ik reizi, ja tas zaudē vairāk par 5 % no minēto
parametru lieluma, bet spēj atkal to atjaunot. Taču, ja tauta zaudē
vairāk par 30 % no sava skaitliskā sastāva (vielas, enerģijas, nacionālās
informācijas) vai arī ienākušo svešinieku skaits pārsniedz minēto
lielumu, jo sevišķi tad, ja fiziskais, informatīvais zudums un svešinieku
skaits vienlaikus sasniedz minēto robežu, netiek samazināts, tad etnoss
pakāpeniski zaudē savu nacionālo pašapziņu: iesākumā lēnām un
tad, pēkšņi – pēc ārēji it kā labvēlīgām attīstības pazīmēm – neatgriezeniski
izzūd, pazūd kā nebijis. Īpaši bīstami tas ir baltu relikta tautām,
tādām kā latvieši, lietuvieši, sorbi, horvāti, īri, serbi, velsi,
skoti, norvēģi, islandieši, Tibetas balti, Indijas ārieši un sindi
– tas arī viss, kas palicis pāri no kādreizējās milzīgās tautas, kas
apdzīvoja visu Eiropu, Sibīriju, sākot no Jeņisejas upes, Āziju
no Indas upes līdz Vidusjūrai un vēl Āfrikas piekrasti gar Vidusjūru.
Nezinu gan, vai kāds saprātīgs, 21. gadu tūkstotī dzīvojošs cilvēks
vēlētos atkal piedzīvot vai redzēt, kā tiek iznīcināts senas civilizācijas
pārpalikums?
Pie teiktā vēl jāpiebilst, ka relikta tautas ir ļoti
jūtīgas pret pārmaiņām savā areālā no jebkura viedokļa. Taču tās var
pastāvēt bezgalīgi ilgi, kamēr kādi varmācīgi ārējie spēki vai dabas
katastrofa neizjauc viņu vai vides dinamisko līdzsvaru. Ja tomēr
tas noticis, tad šī tauta cenšas mazināt iespaidu uz vidi, samazinot
dzimstību. Nekāda stimulēšana to nespēs palielināt, iekams nebūs
likvidēti draudi videi (dabas un sociālajai). No šejienes izriet
prasības šo tautu vadoņiem.
Jūs būsiet ievērojuši, ka padomju laikā vispirms
iznīcināja inteliģenci, to spēku, kas uztur tautas pašapziņu,
identitāti un ko Ļ. Gumiļevs nosauca par pasionāriem. Tas ir visdrošākais
paņēmiens – vispirms likvidēt nacionālās pašapziņas informāciju,
tad samazināt tautu skaitliski, piejaukt tām pēc iespējas lielākās
proporcijās citas. Tieši tāpēc komunistu līderi internacionalizācijas
paātrināšanas nolūkā pirmajos savas varas gados nodibināja represīvos
orgānus, kas vispirms likvidēja krievu nācijas ziedu – lielkrievus,
tad sāka pārkrievot skaitliski mazākās tautas un, kad tās zaudēja nacionālo
pašapziņu, pasludināja tos par īstajiem krieviem. Un tā no vairāk nekā
200 tautībām, kas dzīvoja Krievijas impērijā 1914. gadā, pēc astoņdesmitajos
gados notikušās tautas skaitīšanas savu nacionālitāti atzina tikai
96 tautību pārstāvji. Ne jau velti tika noslepkavota pazīstamā Sanktpēterburgas
deputāte, kas ieviesa bez nacionālajām saitēm palikušo cilvēku
apzīmēšanai jēdzienu sovetiki jeb, pilnā vārdā, Homo soceticus, kas stāv un krīt
par padomju impērijas atjaunošanu vai meklē paliekamu vietu citur,
kur varētu atjaunot savu mikro–impēriju, kā to darīja Gentes sclovorum
pēc Romas impērijas sabrukuma. Tikai brīvas telpas vairs nav, kur varētu
atsperties. Paši vaininieki to nemaz neapzinās. Tas ir tas bēdīgākais
fakts. Taču ES kungi saprot, ka šie cilvēki meklēs jaunas paliekamas vietas ekonomiski
attīstītās valstīs, kā arī to, ka viņi nedrīkst pieļaut migrantu skaitu
savās valstīs palielināt vairāk par 10 % no savu pilsoņu skaita. Tāpēc
viņiem ir vajadzīga buferzona, par kādu izrādījās Latvija, Igaunija
un kādreizējā Prūsija. Tāpēc jau ES kungi tā pūlas cīnīties pret migrantu
cilvēktiesību pārkāpumiem buferzonā, aizmirsdami par katras tautas
tiesībām oficiāli paziņot par ārkārtas situāciju, kad tautas pašsaglabāšanās
ir apdraudēta. Interesantā kārtā Latvijas vadoņi pat nepūlas
domāt par šo vienīgo ceļu latviešu tautas glābšanai, kas ir paredzēts,
definēts un norādīts ANO dokumentos. Pretēji tam Latvijā arvien biežāk
vadoņu runās un preses izdevumos min jaunu jēdzienu Latvijas
tauta, kuras vēl nav, bet pēc 200 gadiem būs, kad būtu jāsaka latviešu
tauta, kuras vārdā šī teritorija un valsts tika pasludināta.
Vai tad vēl neesat ievērojuši, ka stāvat uz nekurienes
sliekšņa: valodas izkropļojumi,
ko vairs nepamanāt, tieksme pēc svešām spalvām apģērbā, valodā,
mākslā, pat reliģijā; noziedzība pieņemas spēkā, pašnāvnieku
skaits pieaug, nācija sāk novecot, dzimstība tā arī nepalielinās par
spīti politiķu melīgajām «gaišajām» prognozēm; tautas vairākuma
grimšana absolūtā nabadzībā, laupītāji valsts amatos, bailes un nedrošība,
žūpība un narkomānija, slimības, kādu agrāk nebija, medicīniskās
palīdzības iespējas tikai elitei, latviešu uzņēmēju nogalināšana.
Bads tautai, bagātība zagļiem, ko nu sauc par vadoņiem. Bruģējot
ceļu uz Eiropu, notiek vistīrākais pašapmāns: jaunu pilsoņu pieņemšana,
kaut gan vēsture māca, ka šie jaunie pilsoņi kritiskos brīžos kļūst
par nodevējiem; kur tad vēl atklātie draudi latviešus iznīdēt pēc iespējas
ātrāk; pašu latviešu kauns, ka ir latvieši, tik vienkāršas patiesības
saprašana, ka ne jau gēnu tīrība nosaka piederību tautai, bet gan pašapziņa, etniskās piederības
izjūta.
Vai gan tas nav Latvijas polītiķu atvēlētais visīsākais
ceļš savai tautai uz nekurieni, uz kuras sliekšņa stāv latviešu tauta?
Lai noturētu savu varu, tagadējie vadoņi vispirms iedzina
tautu nabadzībā, jo viņi zina gan, ka padomju gadu deportācijās un
apšaušanās latviešu pasionāri ir jau iznīdēti, bet jauni izaug ļoti
gausi. Tā pat rīkojās komūnisti, kad sāka tautu iznīcināšanu. Vai
atkal Jūs iesiet kā āži saitē pie vēlēšanu urnām un atkal balsosiet
par šiem pašiem vēžiem citās kulītēs, lai tie kļūtu vēl bagātāki, nākdami,
kā mēs labi zinām, no bijušajiem padomju saimnieciskajiem un partijas
komiteju vadoņu aprindās, kas nu pēc kapitālisma lādēšanas, sagrābušies
tautas labumus, paši kļuvuši par kapitālistiem? Īsa gan tā atmiņa
ir tautai, kas zaudējusi savus pasionāru
Oļģerts Ziļickis